Saturday, June 7, 2008

minyak naik lagi...aduhai...











saya juga seperti anda juga, salah seorang rakyat malaysia yang terkejut dengan kenaikan harga minyak yang sangat mendadak....sehari selepas kenaikan harga minyak tersebut, rasa macam tidak percaya yang saya mengisi minyak motorsikal saya dengan jumlah RM10 tetapi jumlah liternya hanya lebih kurang 3.8 liter sahaja...2 hari selepas kenaikan tersebut...Dewan Pemuda Pas Johor telah menganjurkan satu perhimpunan untuk membantah tindakan bodoh kerajaan yang menaikkan harga minyak yang bagi saya sangat mendadak. perhimpunan itu diadakan di stesyen Petronas Parit Raja kira-kira jam 5 petang yang diketuai saudara Hamid dari DPPNJ.Pada jam 4 petang, jalan raya sudah sesak disebabkan sekatan yang dibuat oleh pasukan polis dan lebih kurang 20 orang polis telah berpondok di stesyen petronas tersebut. Dalam keadaan hujan renyai-renyai, akhirnya himpunan itu dapat dilaksanakan dengan jayanya...namun saya percaya ianya tidak akan berakhir begitu sahaja, akan ada lagu tindakan susulan oleh rakyat yang inginkan keadilan..Nantikan ia...


No comments: