Tuesday, December 16, 2008

Percutian suatu muhasabah

salam to all...

Alhamdulillah 2 projek yang dirancang dapat gak aku settlekan..kedua-duanya berkaitan dengan mentarbiyyah adik-adik se-johor..

Sebenarnya kedua-dua perkara ini berjalan serentak dan lari sedikit dari apa yang dirancang...sememangnya kita merancang dan Dia juga merancang..maka Dialah sebaik-baik perancang..Syukur dengan izinNya dapat juga aku involved dalam kedua2 program...

Pada mulanya pening gak kepala macam mana nak setting supaya aku bleh brada dalam kedua-duanya..rupanya benda macam ni x perlu nak fikir sangat...bertindak je terus...masa dah suntuk, kalau nak pikir2 lagi...satu ape pon x jalan..




Namun dalam proses mentarbiyyah orang lain, ia sebenarnya memuhasabah diri sendiri..sejauh manakah aku ni nak berjuang..??..banyak beralasan..malas..BODOH tul..

Semoga adik2 yang ditarbiyyah terus subur mekar umpama bunga-bunga di taman..Amiin.


Aku dan adik-adik...heh3x..

No comments: