Tuesday, March 24, 2009

Tutup kebenaran - Akhbar dan ceramah disekat!!!


Seperti mana yang acap kali berlaku, modus operandi umNO/ BN dalam menyekat maklumat daripada sampai kepada rakyat kini digunakan sekali lagi dengan menggantung permit akhbar Harakah dan Suara Keadilan selama 3 bulan berkuat kuasa serta merta.



Apa sebenarnya yang berlaku dalam tempoh tiga bulan bermula daripada semalam Harakah dan Suara Keadilan digantung permitnya?


Pertamanya, hari ini akan bermula Persidangan Agong UMNO.

Keduanya, Pilihanraya Kecil di Bukti Gantang, Bukit Selambau dan Batang Air.


Ketiganya, Muktamar PAS di Peringkat Pusat yang akan berlangsung di Shah Alam, Selangor pada bulan Jun nanti.


Dalam tempoh tiga bulan tersebut juga akan banyak berlakunya perbincangan krisis perlembagaan negeri Perak, isu politik wang dalam UMNO, isu Karpal Singh terhadap Sultan Perak dan banyak lagi isu yang sudah pastinya perlu diperjelaskan kepada rakyat. Rakyat pula pada hari ini sudah mula peka dan terbuka untuk mendapatkan maklumat daripada sumber-sumber alternatif seperti Harakah dan Suara Keadilan.


Kerana takut dengan perkembangan positif rakyat terhadap PAS/PR maka sesuatu perlu dilakukan agar rakyat akan kembali dibodohkan seperti mana yang pernah kerajaan UMNO/BN lakukan pada satu masa dahulu.


Tembakan Gas Pemedih Mata di Padang Awam, Taman Ria Jaya Kedah ketika DSAI sedang mula berucap oleh FRU malam tadi juga memberikan gambaran awal terhadap apa yang saya katakan Sahabat baik saya yang sekarang ini sudah bermastautin di Sungai Petani, Nurin Aina, mula-mula menghantar SMS kepada saya ketika saya sedang berceramah malam tadi ;


“Pelancaran Bilik Gerakan dan Pelancaran Jentera di bilik Gerakan Wanita disirami dengan air asid dan semburan gas pemedih mata ketika DSAI mula berucap…anak2 kecil, wanita ramai yang menjadi mangsa, ada yang ditangkap…ayuh! Kita lunaskan Bukit Selambau…kebumikan BN di Kedah…Kita Lawan! TAKBIR!!!”


(sumber : Suara Anak Muda Malaysia)


No comments: