Saturday, September 20, 2008

Duit raya untuk warga Peneroka se-Malaysia.


Sempena aidilfitri yang kian menjelang tiba ni, kerajaan Abdullah Badawi mengambil kesempatan ini untk memberi Bonus kepada golongan Peneroka. Perkara ini sebenarnya dah lama menarik minat aku untuk bagi pandangan semenjak terdengar ura-ura mengenainya..tambahan lagi, aku pon anak peneroka felda...Bonus yang bernilai RM200-RM400 untuk satu keluarga peneroka ini boleh disifatkan sebagai duit raya sebagai persiapan untuk raya ini.Baca lagi
Tapi saya, jomlah ini adalah sangat sedikit berbanding dengan usaha yang telah ditunjukkan oleh golongan Felda dan juga sumbangan warga peneroka kepada Felda. Saya juga setuju dengan kenyataan yang dibuat oleh pengerusi Anak-anak Peneroka Felda (ANAK), saudara Mazlan Aliman. Beliau tidak bersetuju dengan kerajaan yang menggunakan istilah 'Bonus' sebagai duit raya untuk peneroka. Sebenarnya semua duit itu adalah hasil keringat dan susah payah dalam mencari rezeki..seterusnya..
Saya bukanlah nak kata x bersyukur...tapi saya rasa banyak lagi yang Felda lakukan menggunakan duit Peneroka tetapi ianya seperti tidak mendatangkan kebaikan kepada peneroka sekeluarga...cuba baca di sini..

Sekian, Wallahua'lam.

No comments: