Monday, November 10, 2008

Pengebom Bali jalani hukuman



Akhirnya hukuman ke atas mereka telah dijalankan. Mungkin ramai yang tidak bersetuju dengan tindakan mereka. Namun pandangan dan naluri kecil hati saya tetap mengatakan mereka malakukan tindakan atas niat kerana islam. Saya berpandangan tindakan mengebom disko yang sarat dengan maksiat adalah untuk membersihkan kawasan islam itu dari sarang maksiat dan tujuan ingin menakutkan orang islam yang sentiasa meneruskan maksiat mereka di disko atau sarang maksiat yang lain supaya kembali bertaubat dengan segera. Secara logiknya, 'membuat sesuatu dengan tujuan untuk menakutkan orang ramai daripada melakukan dosa adalah dengan menunjukkan sesuatu yang menakutkan'.

Saya yakin kewujudan sarang-sarang maksiat seperti itu adalah agenda yahudi dan nasrani untuk menyesatkan umat islam. Pengunjung disko di Bali itu memang dikunjungi oleh orang islam dan juga bukan islam. Maka terbuktilah yang agenda Yahudi telah berjaya merosakkan umat islam dengan hiburan yang melampau.

Selain itu, kehadiran Burung Belibis yang diwar-warkan di sekitar tempat hukuman seperti menunjukkan yang kematian mereka adalah Syahid dan diredhai Allah taala. Walaupun hanya Allah sahaja yang tahu mengenai syahid ataupun tidak, tetapi tanda2 awal mungkin Allah tunjukkan semasa di dunia lagi. Dengan kunjungan dari jemaah islam yang ramai semasa pengusungan jenazah mereka juga mengukuhkan lagi yang kematian ini adalah kematian yang 'suci' ataupun syahid.

Sumber dari TKO mengatakan;
(Kira-kira satu jam sebelum kedatangan jenazah Amrozi dan Muklas, warga yang mendapati kawasan sekitar rumah Hj. Tariyem, dikejutkan dengan kedatangan tiga burung belibis yang melayang-layang di udara Desa Tenggulun, Solokuro, Lamongan.

"Ini menandakan jenazah mereka langsung bertemu dengan Allah. Burung itu bidadari yang menjemput," ungkap Haji Ahmad, salah satu pendukung Amrozi.

Mereka yakin jenazah ketiga-tiga itu mati yang telah dijantung pada hari tadi, Amrozi, Muklas dan Imam Samudra akan masuk surga.)

Memanglah segala tindakan pejuang islam ini akan dipandang hina oleh golongan yang tidak mengerti dan salah dari segi undang-undang manusia. Bukan setakat di indonesia, seluruh ahli gerakan islam sedunia tetap menerima nasib yang sama di mana golongan islam liberal bersekongkong atupun sekepala dengan Yahudi dan Nasrani untuk mematahkan seruan Jihad dikalangan kaum muslimin yang ingin mengembalikan sistem kkalifah islam di dunia ini. Di Malaysia pun kita dapat lihat di mana golongan yang ingin membawa dakwah islamiyyah ini ditindas dan sebagainya.

Semoga Allah menempatkan roh-roh majahid ini ditempat oarang-orang yang Syahid dijalan-Nya. Sesungguhnya orang yang Syahid itu tidak mati, mereka sebenarnya hidup disisi Allah dan sentiasa menerima nikmatNya.

Dan Jihad pun terus berlangsung...

No comments: