Friday, October 24, 2008

Dah lama aku x mengarut..


Assalaamualaikum dan selamat sejahtera..

sudah berapa minggu aku x menconteng di lembaran alam teknologi alam siber ni..terasa rindu nak menulis tapi idea macam terasa sukar untuk diluarkan. Mungkin kerana saluran idea mengecut keletihan kerana terlalu banyak material yang dikeluarkan at the same time. Tapi macam manapon idea itu perlu juga dihamburkan supaya ia tidak menjadi sesumbat yang menjadi penyumbat dalam saluran yang boleh tersumbat...

Kemudian setelah saluran idea sudah dibersihkan, tapi still lagi terasa idea itu tidak dapat disalurkan dengan lancar...mungkin banyak dosa kot..

aku nak mengarut lagi..

setakat mana kita kenal orang2 di sekeliling kita??...adakah cukup sekadar mengenali abu yang dok serumah ngan kita...jeffrey yang merupakan teman belajar kita...ayu yang dok sebelah umah kita..shidi yang sekepala dan sekaki bola ngan kita...dan boleh kah kita assume yang kita sudah cukup dengan hanya mengenali geng2 kita sahaja...
Dan lagi satu aku nak mengarut, nak kenal orang ni memerlukan high level ke? ye kot?? mane aku tau..aku tau mengarut je seperti apa yang aku sedang buat tika dan saat ini..

tambahan mengarut lagi...

awat kita ni asyik dok cerita perihal ape yang orang lain buat..die dok berjuang mungkin dengan cara tersendiri..kita plak asyik asyik cakap yang die buat atas sebab untuk kepentingan peribadi lah..apa lah..hang mana tau..siap dok cakap dari warna biru muda tukar ke biru laut pekat la...hijau langsung x nampak...mungkin strategi politik masing2 la...dalam peperangan ni ada yang zahir ada yang underground....lebih kurang kurang macam previous artikel aku yang lepas "korbankan castle untuk selamatkan Queen"...rindu plak nak wat artikel versi macam tu...kadang2 bukan orang paham pon...

pastu aku pelik knape kat peta dalam blog ni ramai pelawat dari oversea..die paham ke apa yang aku tulis ni?...MUNGKIN LEPAS NI KENA WAT DALAM ENGLISH KUT..dah la aritu speaking pon terabur..ntah bila ntah nak bertutur dengan sopan...teruk betul aku ni..memang mengarut r artikel ni..

sebenarnya memamng banyak dosa aku nih..ntah bila nak berubah..jangan main cakap je but kaki tangan di gari ngan rantai besi..

ape cite ngan Mahasiswa mencabar ni..dah kalah ke??? ha..cerita pasal mahasiswa plak kadang2 memag aku panas..mungkin silap aku gak sebab masuk crita x kena tempat kut...dah orang sibuk hidup dangan hidup yang selesa beralaskan kesenangan, watpe nak susah2 cari kerja berjuang yang xde gaji duniawi...baik cari kerja yang bleh jana duit...cuti dah nak dekat ni..kadang2 itulah mentaliti mahasiswa kita..

pastu...dalam berjuang bleh retired ke??...mengarut betol la..sape yang mengarut, aku ke die???..ni sebab kes x paham la nih...hidup ni stu perjuangn...skop die besar...kena atur betol2 la..terplecok sikit biasa r tu...memang ada susahnya meletakkan diri dalam peperangan...yelah nama pun perang..mestilah susah..kalau senang, ha tu mengarut r tu..sebab tu ada kalimat "Mehnah dan Tribulasi"...bukan suka2 je dicipta kalimat keramat tu..

lagi satu...tibe2 je dia datang...sape die?...penyakit..kadang2 timbul perasaan pelik di hati ini..whatever pun..penyakit ni sebenarnya menguji kesabaran dan kesyukuran..

memang mengarut r artikel ni..

k Salam..adious..

No comments: