Monday, July 27, 2009

Pro-ISA vs Anti-ISA

Ape tujuan puak2 pro-ISA ni nak wat demonstrasi serentak dengan demonstrasi anjuran anti-ISA? Adakah mereka sengaja ingin menimbulkan huru-hara pada 1 Ogos nanti..??

Himpunan rakyat mohon Mansuhkan ISA pada 1 Ogos ini yang dianjurkan oleh Gerakan Mansuh ISA,GMI ini akan disertai lebih kurang 83 buah pertubuhan badan bukan politik, NGO dan Pemuda Gerakan (parti komponen BN) juga akan turut serta.

Namun, Majlis Gabungan Ngo Pembela Negara, MAGARAN pula juga ingin menganjurkan demonstrasi mempertahankan ISA pada tarikh, tempat dan masa yang sama. Mereka yang disertai 10 NGO Melayu yang mana salah satunya adalah Persatuan Silat Seni Lincah, mendesak GMI supaya membatalkan demonstrasi tersebut, jika tidak mereka juga akan berdemo menentang GMI. Adakah mereka ingin mencetuskan pertempuran gergasi antara dua pihak??

Berikut kenyataan dari MAGARAN....



entah pape je kan??..GMI sudah putuskan sebulan lebih awal dari MAGARAN untuk berhimpun pada 1 Ogos..knapelah x pilih tarikh lain??..memang saje nak cari pasai..bengong..kalau nak berhimpun pun, buat je la ...ada aku kisah??..

No comments: